Kepakaran

Kepakaran

Isnin, 19 November 2012

Jom join TAKAFUL :)


Saranan

Sistem perlindungan takaful di Malaysia hanya wujud pada awal tahun 80an dengan kewujudan syarikat takaful yang pertama, Takaful Malaysia Berhad. Sebelum itu, umat Islam tiada sebarang alternatif kepada sistem perlindungan melainkan insurans konvensional yang telah difatwakan sebagai haram oleh majlis fatwa.

Dengan wujudnya sistem takaful, umat Islam tiada alasan lagi untuk tidak mendapatkan perlindungan untuk diri dan keluarga. Takaful mampu untuk mengatasi masalah yang sering melanda umat Islam seperti waris miskin selepas kematian ketua keluarga, meminta bantuan dan simpati orang ramai untuk membiayai rawatan perubatan dan masalah-masalah lain yang menjejaskan keadaan masyarakat Islam itu sendiri.

Semalam adalah sejarah, hari ini adalah rahmat dan hari esok adalah sesuatu yang misteri. Kita tidak akan tahu apa yang akan berlaku kepada kita pada hari esok dan sewajarnya kita bersedia untuk menghadapi segala yang tidak diingini. Lindungi diri anda hari ini dan dapatkan konsultasi dari ejen takaful terdekat anda untuk mendapatkan nasihat dan penerangan mengenai keperluan takaful anda.